دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1402 - 08:04

بازی‌های آسیایی هانگژو| ۲ فینالیست در ۴ وزن نخست/ دلخانی به نیمه نهایی نرسید

بازی‌های آسیایی هانگژو| ۲ فینالیست در ۴ وزن نخست  دلخانی به نیمه نهایی نرسید
دو کشتی گیر فرنگی کار کشورمان راهی فینال بازی های آسیایی شدند.
کد خبر : 871322

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، میثم دلخانی در دور نخست سوپارمانتور جیانیندر از هند را ۷ بر یک شکست داد. وی در دور بعد با در حالی که نمایش خوبی داشت در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد. وی برای ادامه کار در گروه بازنده‌ها و کسب مدال برنز باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که داوران اشتباهات زیادی در جریان مسابقه داشتند و بارها مسابقه را از روند عادی‌اش خارج کردند. در ثانیه‌های پایانی دلخانی موفق به خاک کردن حریفش شد که بعد از توقف طولانی مدت مسابقه در نهایت این امتیاز پس گرفته شد تا دلخانی شانس حضور در نیمه‌نهایی را از دست بدهد.

**سهرابی از رسیدن به فینال بازماند 

در وزن 67 کیلوگرم دانیال سهرابی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر هانسو ریو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سهرابی در نیمه نهایی در حالی که در مقابل شرماخانبت از قزاقستان  با نتیجه  ۹بر۴ پیش بود ضربه فنی شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. سهرابی برای کسب مدال برنز بعدازظهر به روی تشک خواهد رفت.

**علیزاده فینالیست شد

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۷ بر یک از سد عظیم آناممدوف از ترکمنستان گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. علیزاده در این مرحله با نتیجه ۵ بر یک مقابل سونیا کومار از هند به برتری رسید و فینالیست شد.

**کاویانی‌نژاد گام به فینال گذاشت

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده‌اند، امین کاویانی‌نژاد در در اول با نتیجه ۹ بر ۳ از سد کیم هیون وو از کره جنوبی گذشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی نیمه‌نهایی شد. کاویانی‌نژاد در این دیدار با نتیجه یک بر یک مقابل لیو ریو از چین به برتری رسید و فینالیست شد. وی عصر امروز برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته